zondag 9 juni 2013

Afscheid Thijs Kleinpaste

Dinsdag 23 april nam ons raadslid Thijs Kleinpaste afscheid van de stadsdeelraad Centrum. Thijs verhuist naar de Watergraafsmeer, en moet daarom zijn zetel opgeven. Een groot verlies voor onze fractie!

Toen Thijs zich in 2010 kandidaat stelde, was hij al ruimschoots actief bij D66. Onder andere bij de Jonge Democraten, als stagiair bij Boris van der Ham, en voorlichter bij de D66 fractie in de gemeenteraad. In de stadsdeelraad had Thijs de portefeuille Openbare Ruimte en Verkeer, en zorgde er wel voor dat het hier nooit saai werd. Herprofilering Elandsgracht, Eilandenboulevard, Parkeren en Fiets: steeds zorgde Thijs voor een origineel D66-standpunt, en heel vaak wist hij andere partijen hierin mee te krijgen.

Naast de stadsdeelpolitiek, heeft Thijs grote interesse in politicologie, geschiedenis en filosofie. In maart dit jaar publiceerde hij een boek ‘Nederland als vervlogen droom’ over de wereld na de natiestaat, en werd hiervoor diverse malen geïnterviewd, onder andere in het televisieprogramma Buitenhof.

Beste Thijs, hartelijk bedankt voor al je inspanningen voor het Centrum!

Eddie Pelle

Voorzitter D66 afdeling Amsterdam Centrum