zondag 1 april 2018

D66’ers verkozen in de stadsdeelcommissie in Amsterdam Centrum

D66 Amsterdam Centrum is trots te melden dat bij de verkiezingen van de stadsdeelcommissies van 21 maart jongstleden, in beide stemgebieden D66’ers zijn verkozen. In Centrum Oost heeft Pia Bruin een plek verkregen in de commissie en in het gebied Centrum West is Debbie van Veen verkozen.

Met deze verkiezing is er een einde gekomen aan het stelsel van de bestuurscommissie en daarmee ook aan de termijn van Boudewijn Oranje, Mark van der Veer, Elise Moeskops, Eva de Vries en Bruno van Moerkerken. De afdeling wil hen, en voormalig bestuurscommissieleden Alexander Hammelburg en Rick ten Have, ontzettend bedanken voor alle inzet, harde werk en successen de afgelopen vier jaar.

Pia en Debbie zullen in het nieuwe bestuurlijk stelsel, de stadsdeelcommissies, het D66 geluid uitdragen binnen het stadsdeel en daarnaast zich als “oren en ogen” van de buurt inzetten om de thema’s die de bewoners in Amsterdam Centrum belangrijk vinden onder de aandacht van het stadsdeel en de Gemeenteraad te brengen, door middel van het uitbrengen van gevraagd en ongevraagd advies.

Behalve de acht leden van de gemeenteraad (Stopera) zal D66 de komende jaren ook in alle Stadsdeelcommissies (met in totaal 18 D66’ers in 16 van de 22 gebieden) vertegenwoordigd zijn:
– In Noord werd een kandidaat van D66 gekozen in 2 van de 3 gebieden
– In Zuid in 3 van de 3 gebieden (en in één gebied werden in Zuid zijn 2 D66’ers gekozen)
– In West in 3 van de 3 gebieden (en ook hier in één gebied 2 D66’ers)
– In Oost in 4 van de 4 gebieden
– In Zuidoost 1 van de 3 gebieden
– In Nieuw-West werd in 1 van de 4 gebieden (Slotervaart) 1 D66’er gekozen.