maandag 3 februari 2020

Hoe zet ik me in voor D66 Amsterdam Centrum?

Voel jij je betrokken bij D66 en wil je je actiever inzetten? Dat kan! In het Stadsdeel Centrum zijn we altijd op zoek naar enthousiaste D66-leden die zelf een steentje willen bijdragen en op zoek zijn naar politieke gezelligheid.

Hieronder een aantal concrete opties op een rijtje:

1. Zet je in voor de steunfractie van D66 Amsterdam Centrum

Wij zoeken nieuwe leden voor de steunfractie om onze politieke vertegenwoordigers inhoudelijk en procedureel ondersteunen.

Heb je affiniteit met de lokale politiek en wil jij een inhoudelijke bijdrage leveren? Als steunfractielid van de Stadsdeelcommissie Centrum ga je tweewekelijkse fractievergaderingen bijwonen, lees je je in op bepaalde onderwerpen en help je bij het voorbereiden van voorstellen of adviezen voor de tweewekelijkse stadsdeelcommissievergaderingen. Over het werk van de steunfractie kan je hier meer lezen.

Interesse? Neem dan contact op met onze vicevoorzitter politiek Kay Rutten via k.rutten@d66amsterdamcentrum.nl. Ook voor inhoudelijke vragen, nadere kennismaking of bij interesse in het bijwonen van een fractievergadering, kun je hem contacten.

2. Word onderdeel van het D66 Amsterdam Centrum bestuur

Op termijn komen twee nieuwe bestuursfuncties vrij. We zijn op zoek naar een bestuurslid voor de campagne, een razend interessante functie met het oog op de aankomende Tweede Kamerverkiezingen en Gemeenteraadsverkiezingen. Ook onze voorzitter zal op termijn vertrekken na een lange staat van dienst.

De belangrijkste taak van het bestuur is, om de afdeling goed laten functioneren. Dat betekent: zorgen voor een afdeling waar het leuk is om lid te zijn, die samenwerkt met de fractie om de politieke invloed van D66 zo groot mogelijk te maken, en die leden de mogelijkheid biedt om actief te worden in de politiek.

Heb je interesse, of ben je gewoon benieuwd hoe het bestuur werkt? Neem contact op met onze secretaris Bouke van Hilten via secretaris@d66amsterdamcentrum.nl.

3. Kijk kritisch mee als lid van de Kascommissie

Wil jij bouwen aan je netwerk binnen D66 Amsterdam (Centrum) en vind je het leuk om de financiën van D66 Amsterdam Centrum te controleren? Een paar keer per jaar checkt een speciale onafhankelijke kascommissie namens de leden of het bestuur zorgt dat de deelafdeling financieel gezond blijft. Je controleert de jaarstukken die door het bestuur zijn opgemaakt. Als lid van de kascommissie werp je dus een kritische blik op de begroting en het financieel jaaroverzicht en houd de penningmeester scherp. Lijkt je dit wat neem dan contact op met onze penningmeester Reinout Stap via penningmeester@d66amsterdamcentrum.nl.

4. Help mee tijdens campagne activiteiten

Lever je liever op een vrijblijvende en laagdrempelige manier een bijdrage aan de partij? Ook dat kan! We gaan regelmatig de straat op en met mensen in gesprek over relevante maatschappelijke thema’s. Een gezellige en informele gelegenheid om meer te weten te komen over jouw partij en te horen welke issues spelen onder de (lokale) bevolking. Dit is een leuke manier om betrokken lokale (en af en toe landelijke) politici te leren kennen. Ook zij zijn bij campagneactiviteiten vaak van de partij! Als je je wil inzetten als vrijwilliger voor campagneactiviteiten stuur dan een berichtje naar Kiki Norbruis, zij is tijdelijk het aanspreekpunt voor deze portefeuille. Mail haar via campagne@d66amsterdamcentrum.nl

5. Iets anders?

Een politieke partij kan niet zonder vrijwilligers. Daarom zijn we super blij dat jij je wil inzetten! Staat hier niet iets tussen wat jou gelijk aanspreekt en heb je ideeën over hoe je je wel zou willen inzetten? Neem dan contact op met onze voorzitter Niek Degen via voorzitter@d66amsterdam.nl. Hij denkt graag met je mee!